Skip to main content

Wini Nawal Omer---Public order people ... Taaani! ________________

صورة ملف ‏‎Wini Nawal Omer‎‏ الشخصي ، ‏ربما تحتوي الصورة على: ‏‏شخص واحد‏، و‏يبتسم‏‏‏
Public order people ... Taaani!
________________

I have to confirm that we are going through a political process that is at odds with the historical development of societies. Ideology is directly devoted to controlling everything. I have the feeling that I will live in a state of eternal astonishment that will not soon disappear from the state of madness that the political authority has with its police, laws and legislators. And officials at various levels, a madness that makes them all believe in whips and fines a tool to discipline people, forcing them to rearrange their choices in life.

The concept of public order is a social concept that has been built to achieve complete control over the personal choices and behavior of individuals, and has become increasingly an effective instrument of intimidation, with its open material on interpretations, probabilities and conjectures, and in its carefully crafted language that manipulates and mobilizes social power for its benefit and effectively operates both public and private spheres.

Takhilu that article 154 on prostitution known to meet men and women without a relationship with the legitimacy of the possibility of a sexual act! Thus, with all this generalization and openness to interpretations.
For me, this is a sexual obsession that must happen when men and women meet. Something must happen. If it does not happen, it is likely to happen, that is, there is a crime waiting for an actor to assume that we are short or irresponsible. It is not lawful to stay in one place without a legal bond!

I fully believe that charges such as prostitution, running a place for prostitution, gross dress, negative practices and other nonsense are only attempts to attack personal choices, a serious violation of the privacy of citizens, akin to hamburgence, or "piracy" in our language as young people.

In general, I feel that even if I have the language, I can not describe how much I feel of the realism of what is happening, and the absurdity of this scene, which jails beggars with the same law of public order to win 300 c of them every time!

Overall it was an experience worth living, opening my eyes to the sights I was seeing and hearing from a distance and completing my fantastically incomplete parts.

In the upcoming postings I will tell you what happened, the experience of five days' imprisonment, the observations and experiences of the victims of this madness, and the state of collection, which earns more than one billion pounds a month from the public order courts.

# No to the_general system
# Let's stop_this mess
ناس النظام العام... تااااني ! 
________________

لابد ان اؤكد ابتداءا اننا نمر سياسيا بمرحلة تخالف مسار التطور التاريخي للمجتمعات، حيث الايدلوجيا تكرس عنف الدولة بشكل مباشر لتحكم سيطرتها على كل شيء، ولدي احساس بأنني سأعيش حالة دهشة ابدية، لن تزول قريبا من "حالة الجنون" التى تعيشها السلطة السياسية ببوليسها وقوانينها ومشرعيها ومسؤليها بمختلف مستوياتهم، حالة جنون تجعلهم جميعا يؤمنون بالسوط والغرامات اداة لتأديب الناس، وارغامهم على اعادة ترتيب خياراتهم في الحياة.

مفهوم النظام العام هو مفهوم اجتماعي تم بناؤه ليحقق سيطرة كاملة على خيارات وسلوك الافراد الشخصية، وصار بشكل متزايد اداة تخويف فعالة، بمواده المفتوحة على التأويلات والاحتمالات والظنون، وبلغته المصاغة بعناية بحيث تتلاعب بالسلطة الاجتماعية وتجيشها لصالحها، وباشتغاله بفعالية على كلا المجالين العام والخاص.

تخيلو ان المادة ١٥٤ والخاصة بالدعارة تعرفها باجتماع رجال ونساء دون علاقة شرعية مع احتمال حدوث فعل جنسي ! هكذا وبكل هذا التعميم والانفتاح على التأويلات. 
تمثل هذه المادة بالنسبة لي حالة هوس بالفعل الجنسي الذي لابد ان يحدث حال اجتماع رجال ونساء، لابد ان يحدث شيء ما، وان لم يحدث فمن المرجح حدوثه، اي ان هنالك جريمة حاضرة بإنتظار فاعل ما، وفيه افتراض بأننا قصر او غير مسؤلون من سلوكنا بحيث لا يجوز قانونيا بقاؤنا في مساحة واحدة دون رباط شرعي!

اؤمن تماما بأن تهما كالدعارة وادارة مكان للدعارة والزي الفاضح، و الممارسات السالبة وغيره من الهراء، لايمثل سوى محاولات للإعتداء على خيارات شخصية ، وانتهاك فادح لخصوصية المواطنين/ات، فيما يشبه الهمبتة، او "القرصنة" بلغتنا كشباب.

عموما اشعر انني، حتى وإن امتلكت اللغة بنواصيها، لن استطيع ان اصف كم ما احس به من لاواقعية مايحدث، ومن عبثية كل هذا المشهد الذي يسجن متسولين بذات قانون النظام العام ليتربح منهم ٣٠٠ج في كل مرة!

عموما كانت تجربة تستحق ان تعاش، فتحت عيني على مشاهد كنت اراها واسمعها عن بعد ويكمل خيالي اجزاءها الناقصة.

في بوستات قادمة سأحكي عن ما حدث، وعن تجربة الحبس لخمسة ايام، وعن مشاهدات وتجارب ضحايا هذا الجنون، وعن دولة الجباية التي تجني شهريا اكثر من مليار جنيه شهريا من محاكم النظام العام.

#لا_لمنظومة_النظام_العام
#لنوقف_هذا_العبث

Comments

Popular posts from this blog

Mona Farouk reveals scenes of "scandalous video"Egyptian actress Mona Farouk appeared on

Mona Farouk reveals scenes of "scandalous video"Egyptian actress Mona Farouk appeared on Monday in a video clip to discuss the details of the case she is currently facing. She recorded the first video and audio statements about the scandalous video that she brings together with Khaled Youssef.Farouk detonated several surprises, on the sidelines of her summons to the Egyptian prosecution, that Khalid Youssef was a friend of her father years ago, when she was a young age, and then collected a love relationship with him when she grew up, and married him in secret with the knowledge of her parents and her father and brother because his social status was not allowed to declare marriage .Muna Farouk revealed that the video was filmed in a drunken state. She and her colleague Shima al-Hajj said that on the same day the video was filmed, she was at odds with Shima, and Khaled Yusuf repaired them and then drank alcohol.She confirmed that Youssef was the one who filmed the clips whil

الحلقة 20 هنادي المطلقة والمحلل (ماذا قال كتاب العرب في هنادي)-----------Khalid Babiker

• الجنس شعور فوضوي يتحكم في الذات والعقل . وله قوة ذاتية لا تتصالح إلا مع نفسها . هكذا قال أنصار المحلل الحلقة 20 هنادي المطلقة والمحلل (ماذا قال كتاب العرب في هنادي) أول طريق عبره الإنسان هو طريق الذكر . بعدها شهق وصرخ . تمرغ في الزيت المقدس . وجرب نشوة الأرغوس . عاجلا أم آجلا سيبحث عن هذا الطريق ( كالأسماك تعود إلى أرض ميلادها لتبيض وتموت ) . وسيعبره . سيعبره بحثا عن الديمومة . وسيشهق وسيضحك . لقد جاء إليه غريبا . سيظل بين جدرانه الدافئة غريبا . وحالما يدفع تلك الكائنات الحية الصغيرة المضطربة في الهاوية الملعونة سيخرج فقيرا مدحورا يشعر بخيانة ما ( ..... ) . لن ينسى الإنسان أبدا طريق الذكر الذي عبره في البدء . سيتذكره ليس بالذاكرة وإنما بالذكر . سيعود إليه بعد البلوغ أكثر شوقا وتولعا . ولن يدخل فيه بجميع بدنه كما فعل في تلك السنوات التي مضت وإنما سيدخل برأسه . بعد ذلك سيندفع غير مبال بالخطر والفضيحة والقانون والدين . الله هناك خلف الأشياء الصغيرة . خلف كل شهقة . كل صرخة مندفعا في الظلام كالثور في قاعة المسلخ . الله لا يوجد في الأشياء الكبيرة . في الشرانق . في المح . ينشق فمه . تن

Trusting Liar (#5) Leave a reply

Trusting Liar (#5) Leave a reply Gertruida is the first to recover.  “Klasie… ?” “Ag drop the pretence, Gertruida. You all call me ‘Liar’ behind my back, so why stop now? Might as well be on the same page, yes?” Liar’s face is flushed with anger; the muscles in his thin neck prominently bulging. “That diamond belongs to me. Hand it over.” “What are you doing? Put away the gun…” “No! This…,” Liar sweeps his one hand towards the horizon, “…is my place.  Mine!   I earned it! And you…you have no right to be here!” “Listen, Liar, we’re not the enemy. Whoever is looking for you with the aeroplane and the chopper….well, it isn’t us. In fact, we were worried about you and that’s why we followed you. We’re here to help, man!” Vetfaan’s voice is pleading as he takes a step closer to the distraught man. “Now, put down the gun and let’s chat about all this.” Liar hesitates, taken aback after clearly being convinced that the group  had hostile intentions. “I…I’m not sure I believe